Ondernemersorganisatie wil ledenaanwas
Men vindt zichzelf een swingende club en kiest daarvoor Dave Brubeck, Take Five:
Na de rapportage in woorden van een kwalitief imago-onderzoek wordt het stil als de muziek klinkt die stakeholders teruggeven. Als voorbeeld klinkt ‘My heart is in the highlands’ van Arvo Part. Mooie muziek, maar liever niet als verklanking van het imago van een ondernemersorganisatie..!
De dissonantie maakt duidelijk hoeveel werk er aan de winkel is. Het imago is niet in tune met de veranderingen die inmiddels zijn ingezet en die blijkbaar onvoldoende zijn gecommuniceerd. De website dient als beeldbepaler als eerste te worden aangepakt. Daarna start een ledenwerfactie.
Een adviesbureau op het gebied van HR-management verbeterde de advisering van HR-managers bij de onderhandelingen over arbeidsovereenkomsten, door niet alleen naar de onderhandelingen zelf te kijken, maar naar het hele voortraject en nabewerking, inclusief de interne communicatie naar het managementteam en de medewerkers. Alle mogelijke knelpunten werden geanalyseerd vanuit het oogpunt van de HR-manager. De ondersteuning werd niet alleen op de onderhandelingen gericht, maar ook op de interne communicatie vooraf, tijdens en na de onderhandelingen en op persoonlijke effectiviteit en stressmanagement tijdens de cruciale fasen van dit traject. Van ondersteuning tijdens onderhandelingen werd de advisering een samenhangende compositie van juridische, communicatieve en psychologische ondersteuning. Daardoor veranderde zowel de opstelling van de adviseurs als de relatie met de opdrachtgevers.